Virtuele tour

Overal een uniek 360° perspectief van je bedrijf

Een virtuele rondleiding biedt de mogelijkheid om je bedrijf aan iedereen te laten zien, overal en altijd. Met 360° video of foto kun je een lineaire of interactieve ervaring creëren voor web, mobiel en VR.

360° foto

Het creëren van een interactieve 360° tour waarbij kijkers zelf kunnen navigeren.

360° video

Bij een lineaire video heb je zelf de regie in handen en neem je de kijker mee.

1. Virtuele rondleiding met 360° foto's

Een virtuele rondleiding is een verzameling van 360° foto’s die op verschillende locaties zijn gemaakt. Gebruikers kunnen de foto’s bekijken en selecteren door erop te klikken.
Via hotspots kunnen ze aanvullende informatie of media verzamelen.

2. Virtuele rondleiding met 360° video

Maak een 360° video van je bedrijf om je kijker een rondleiding te geven. Laat je bedrijf zien en leg je processen uit met de kijker midden in het verhaal.

Lamborghini

360° Virtuele Tour

Het Italiaanse automerk opent meerdere nieuwe dealerships in Europa. Om stakeholders een beeld te geven van hoe deze ultramoderne locaties eruit gaan zien, hebben we een 360° tour gemaakt met artist visualisations.

Total

360° Virtuele Tour

Total was al in het bezit van verschillende 360° foto’s van van een boorplatform. In samenwerking zijn 15 foto’s geselecteerd. De foto’s werden zijn in een video van twee minuten die werd aangevuld met tekst en geluid.

GIZ

360° Virtuele Tour

De Duitse regering wilde laten zien hoe fairtrade-producten het levensonderhoud wereldwijd verbeteren. We gingen naar Ivoorkust om dit project te documenteren met behulp van een virtuele tour langs verschillende locaties om de positieve impact van fairtrade te laten zien.

Ready to create impact?

Onze aanpak

Een doel zonder een plan is slechts een wens

Bij VR & AR is implementatie net zo belangrijk als creatie.
Daarom betrekken we onze operations-afdeling bij bijna elk project om een haalbare uitvoering te garanderen.

De kleine dingen maken een groot verschil

VR & AR is een industrie met veel onbekend terrein dat aandacht voor detail vereist. Daarom werken we nauw samen met onze klanten en helpen we ze bij elke stap.

No nonsense

We zijn recht door zee, open en benaderbaar. We zijn toegewijd aan onze klanten en partners en streven naar samenwerkingen van lange duur. Bel ons en ervaar het zelf. 

Ons proces

Soms is je vraag complex of zit je vast aan een strakke deadline. Mede daarom hebben we onze processen zorgvuldig in kaart gebracht. Zo weet je precies wat je in welk stadium kunt verwachten.

Van een gratis concept tot een eindproduct.

01 Eerste afspraak

Inzicht in je wensen en behoeften. We definiëren het business case-framework en bespreken de creatieve input voor het concept.

Output: Concept & budget

02 Kick-off

We beginnen het creatieproces met een vergadering waar we de planning definiëren en alles bespreken wat nodig is voor een succesvol project.

Output: Planning

03 Design

We maken van het concept een design document. Dit bevat art direction, user flow en alle relevante aspecten die nodig zijn om de ontwikkeling te starten.

Output: Design document

04 Creatie

We leveren twee versies voor feedback om ervoor te zorgen dat de productie perfect is afgestemd op de verwachtingen.

Output: Alpha, beta

05 Levering

Na goedkeuring leveren we de definitieve versie op en zorgen we voor een vliegende start met oplevering, installatie of instructie.

Output: Definitieve oplevering

06 Evaluatie

We houden graag contact om ervoor te zorgen dat je tevreden bent en om te laten weten of we verdere kansen voor uw bedrijf zien.

Output: Meeting, call of bezoek

Met wie we samenwerken

We zijn er trots om met iedereen samen te werken.
Van multinationals tot lokale ondernemers.

Wat klanten zeggen

JBL-Soundbar-AR

DEPT

‘’VR Owl leverde waardevolle creatieve en technische kennis. Hun enthousiasme is aanstekelijk en maakt het werken met hen leuk en belonend.’’
woolrich

Woolrich

“VR Owl heeft ons gedurende het hele proces ondersteund. Ze deden dit feilloos en we zijn zeer tevreden met het resultaat’’

Salesforce

"Het hele team was erg blij met de masterclass, we hopen in de toekomst weer met je samen te werken!"
VR-Experience-2017-226-1-1024x683

RWS

‘’Van harte aanbevolen. VR Owl had een goed oog voor onze eigen inbreng en realiseerde zich snel wat we in gedachten hadden.’’

Neem contact op

Ben je op zoek naar inspiratie, heb je een vraag of een geweldig idee? Neem contact op met één van onze experts voor een gratis consult.

Informatie

VR Owl 
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, The Netherlands
0031 30 71 16 158
info@vrowl.io

Uil VR Solutions B.V.
BTW NR: NL 8579.35252.B01
KVK NR: 69601283
Terms & conditions

VR Tour

Wanneer je in een grote stad woont waar veel toeristen naartoe reizen zoals Amsterdam, zul je regelmatig groepen langs zien komen die een tour krijgen van alle hoogtepunten die de stad te bieden heeft. Maar hoe krijg je die toeristen naar jouw stad, naar jouw strand of naar jouw attractiepark?

Je kunt een virtuele tour laten maken om potentiële reizigers een virtueel voorproefje te geven. Niet alleen de toerisme sector profiteert momenteel van de mogelijkheden die VR video biedt, ook makelaars laten VR presentaties maken van huizen, zelfs wanneer deze nog niet gemaakt zijn. In dit artikel bekijken we de redenen waarom diverse bedrijven een virtuele tour laten maken, en we bekijken enkele opvallende tours die elke ondernemer zullen inspireren!

Waarom zou je een virtuele tour laten maken?

Wanneer je geld gaat spenderen aan marketing kun je elke euro maar eenmaal uitgeven, je wilt het meeste effect halen uit een promotionele campagne. Met een virtuele tour kun je een groot aantal potentiële klanten bereiken, en je hoeft ze niet eens altijd persoonlijk te benaderen. Een aantal VR tours kun je ook online aanbieden, bijvoorbeeld via YouTube of Facebook. Daarnaast zijn er diverse online presentatieprogramma’s die geschikt zijn voor 360 graden foto en video. Informatie verstrekken moet enerzijds laagdrempelig zijn, en anderzijds opvallen en prikkelen. Het gebruik van VR tours kan hierbij een uitstekend marketing instrument zijn, of een manier om heel visueel een boodschap uit te dragen.

Methodes om een virtuele tour te laten maken

Om van start te gaan met de productie van een VR tour zul je eerst het concept moeten bepalen en de beoogde doelgroep. De meest effectieve producties zijn doelgericht en vertellen een duidelijk verhaal voor een specifieke doelgroep. Hier zijn enkele methodes om een virtuele tour te maken:

  • Video: Met een 360 camera kun je beelden opnemen van echte situaties. Omdat opnames in 360 video vaak langer zijn zul je de opnames goed moeten voorbereiden. Ook moet je er rekening mee houden dat alle informatie wordt opgenomen, dus je zult de cameracrew ergens moeten “verstoppen”.
  • Foto: Met 360 graden fotografie profiteer je direct van een hogere resolutie, ook heb je veel controle over het beeld. Door een serie panorama foto’s aan elkaar te koppelen kun je een interactieve presentatie maken. Denk aan een rondleiding in een nieuwe woning voor makelaars.
  • Computergraphics: Als je bezig bent met een groot project in de stad zul je de bewoners ook moeten informeren. Je bent dan vaak niet in de gelegenheid live opnames te maken, met computersimulaties in VR kun je een virtuele tour maken waarmee de plannen direct inzichtelijk worden gemaakt.
  • Passief of interactief: Bij een passieve VR presentatie hoeft de toeschouwer alleen rond te kijken, wanneer het een interactieve presentatie betreft heeft de kijker zelf invloed op de presentatie. Tijdens de keuze van concept en doelgroep is dit een belangrijk aandachtspunt.

Wat heeft de kijker nodig voor het bekijken van een virtuele tour?

De eisen voor de kijker worden steeds lager. Tijdens een evenement zul je een compleet VR set huren, maar ook thuis kunnen mensen vaak al de VR tour bekijken. Met een standaard PC of laptop kun je de muis gebruiken, met een tablet of smartphone kan de gebruiker vrij rondkijken, door bijvoorbeeld een Cardboard houder met opdruk van de organisatie weg te geven kan iedereen jouw virtuele tour bekijken in volle glorie. Daarmee heeft eigenlijk iedereen toegang tot de presentatie.

Voorbeelden van VR tours bij bedrijven

Om je alvast wat inspiratie te geven zijn hier vier uiteenlopende en opvallende voorbeelden van VR tours.

1. Word wild van reizen

Je wilt direct naar Canada vliegen wanneer je de virtuele tour bekijkt genaamd “The Wild Within VR Experience” met een interactieve video. Het stereoscopische 3D beeld maakt de presentatie nog indrukwekkender, en de tourguide spreekt je direct aan.

2. VR tour door een sorteermachine

VERYX liet een heel ander soort virtuele tour maken, een virtuele reis door een sorteermachine. Dit soort VR video spreekt direct aan bij de beoogde doelgroep en geeft nieuwe informatie op een heel innovatieve wijze.

3. Virtuele tour met smeerkaas

Smeerkaas en Virtual Reality, dat lijkt geen logische combinatie. Tot je deze opvallende virtuele tour door de koelkast meemaakt van Boursin. Het water loopt je in de mond als je ziet welke ingrediënten in dit kuipje schuilen.

4. Een statische virtuele tour laten maken

Hoe maak je een virtuele tour die razendsnel gaat, maar toch lijkt stil te staan? Door een 360 video op te nemen in een vliegtuig. KLM wilde laten zien hoe luxe hun economy klasse ervaring is, en plaatsen de kijker in een stoel terwijl jouw goedgebekte buurman een praatje met je maakt.

VR films kijk je niet met je ogen, maar met je hart

Alejandro G. Iñárritu kreeg een speciale Oscar voor zijn indrukwekkende VR film over vluchtelingen op de grens van Mexico naar de Verenigde Staten. Een heel ander soort virtuele tour dus. Dat gevoel van “in het moment staan” is alleen mogelijk met VR video. Daarom wordt Virtual Reality 360 video vaak “de empathie machine” genoemd.

COPYRIGHT © VR OWL 2020

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.