Tomorrowland | Pāpiliōnem

Het Tomorrowland-festival in België trekt jaarlijks bijna een half miljoen mensen, waarmee het een van de grootste ter wereld is. Door Covid is de 2020-editie van het festival verplaatst. Tomorrowland ging echter volledig digitaal met de hulp van meerdere creatieve bureaus, 200 medewerkers en 60 artiesten.

Het digitale festival omvatte meer dan 8 podia, volledig in 3D ontworpen door het Tomorrowland team. Meer dan 60 artiesten werden gefilmd met behulp van greenscreens en over de 3D-wereld geanimeerd. Met behulp van de state of the art (virtuele) camera’s hadden de regisseurs volledige controle en gingen zij volledig los. Een ervaring die de lat ongekend hoog legt voor elke toekomstig digitaal festival.

Er werden weekend kaarten verkocht voor 20 euro waarmee gebruikers toegang kregen tot artiesten als Armin van Buuren, Steve Aoki en zelfs een live concert van Kate Perry. Meer dan een miljoen mensen dansten digitaal via hun mobiel, laptop en VR-headset. Dit maakte de digitale variant nog drukker bezocht dan echte. 

 

Brand: Muse
Tech: Virtual Reality
Collaboration: Stageverse
Branche: Music

More inspiration

amazon Retail

Amazon | Halloween surprise

Voor Halloween lanceerde ’s werelds grootste retailer Amazon een nieuwe app genaamd ‘Amazon Augmented Reality’.

bacardi Consumables

Bacardi | TheFutureDoesntSuck

Bacardi, het Amerikaanse alcoholische merk, werkte samen met BBDO NY en de liefdadigheidsinstelling Lonely Whale om plasticvervuiling tegen te gaan dit zullen ze doen door middel van augmented reality.

1800Tequila Consumables

1800 Tequila | The Essential 1800 Artists Series

1800 Tequila viert hun 10e verjaardag met een samenwerking met kunstenaar Okuda San Miguel. Ze hebben verschillende Snapchat-filters gemaakt om dit te laten zien.

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.