The Weeknd | #TheWeekndEXP

De Canadese singer-songwriter The Weeknd is de eerste artiest die TikTok gebruikt voor een augmented reality-concert. The Weeknd Experience is tot stand gekomen in samenwerking met WAVE, een start-up voor VR-concerten.

De Tik Tok experience bood een volledig digitale live-ervaring. Fans konden met elkaar chatten en bepaalde uitspraken werden verwerkt in de 3D omgeving.

Niet alleen veranderden de scènes bij elk nummer; Gebruikers konden de omgeving kiezen door te stemmen en opmerkingen plaatsen die na elk nummer in de omgeving werden opgenomen. Genoeg te beleven dus tijdens de 5 tracks die de artiest opvoerde.

De ervaring trok een virtueel publiek van meer dan 2 miljoen unieke bezoekers, wat de lat voor augmented music-ervaringen ongekend hoog legt. 

Op het hoogtepunt keken 275 duizend mensen, de hashtag #TheWeekndEXP kreeg 1,3 miljard views en het concert bracht meer dan 350 duizend euro op voor een goed doel.

Brand: The Weeknd
Tech: Augmented reality
Collaboration: Wave
Branche: Music

More inspiration

Delfshaven-anno-1620-via-virtual-reality-bron-Stichting-Verborgen-Stad (1) Education

Delfshaven | Historic time travel with VR

Stichting Verborgen Stad heeft een nieuwe virtual reality-ervaring opgeleverd in het historische hart van Delfshaven. Met de TimeTransit-applicatie…

45f7776f97f541ab8a216594465ba560 Education

Nat Geo | Travel to the top of Mt. Everest with AR

National Geographic heeft met Instagram een ​​nieuwe augmented reality-ervaring gecreëerd. Gebruikers van de applicatie kunnen…

Nord-Top Event

OnePlus | AR launch event for OnePlus Nord

OnePlus is de eerste die een volwaardig AR-evenement organiseert. Het toonde de nieuwe OnePlus Nord…

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.