Resn | Below the Surface AR

Resn en milieu-non-profit organisatie Sea Shepherd hebben hun krachten gebundeld om de Below the Surface AR-ervaring voor smartphones te creëren. Het doel van deze campagne is om het bewustzijn te vergroten door gebruikers midden in de harde realiteit van commerciële visserij te plaatsen.

De ervaring begint met een dolfijn die vastzit in een visnet en schreeuwt uit angst voor zijn leven. Hierna volgt er een passerende vissersboot die de dolfijnen uit het water haalt en ze vervolgens dood of gewond terugdumpt.

Nadat er dood drijvende dolfijnen langs je passeren wordt je vriendelijk verzocht om een ​​donatie te doen aan Sea Shepherd om het slachten van dolfijnen te beëindigen. Om ​levensechte bewegingen te simuleren, gebruikten ze een combinatie van VFX-technieken en microparts. Met deze technieken konden ze de AR-ervaring implementeren in een mobiele browser (WebAR).

Resn en Sea Shepherd hopen dat mensen in de toekomst geld doneren om het uitsterven van dolfijnen te voorkomen. De AR-ervaring heeft impact en brengt gebruikers oog in oog met de waarheid. Het laat je twee keer nadenken voordat vis besteld in een restaurant.

Brand: Resn
Tech: Augmented Reality
CollaborationSea Shepherd
Branche: Non-profit

More inspiration

ATT-App2 Education

AT&T | How is life over at AT&T?

AT&T werkt samen met Groove Jones voor het creëren van een hub met meerdere video’s. Het doel van de video’s is om…

lavazza Sport

Lavazza | Get your cup of ARsenal

Arsenal en Lavazza werkten samen met de AR-ontwikkelaar Blippar om een webgebaseerde AR-experience uit te rollen…

Augmented-Reality-740x336 Education

Google | Explore your searches in AR

Maak leren leuk. Dat is het doel van Google met de introductie van augmented reality in de Google search app…

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.