Pepsi | Keepie Uppie AR Challenge With Messi!

Pepsi creëerde limited-edition Black / MAX-blikjes om zijn wereldwijde voetbalcampagne FORTHELOVEOFIT te promoten. De blikken hebben QR-codes met bekende voetbalspelers zoals Messi, Pogba, Salah en Sterling. Wanneer je de QR-code op het blik scant, verschijnen er mini-versies van de beroemde voetballers die je uitdagen voor een spelletje Keepie Uppie. Hou de bal zo lang mogelijk omhoog om de uitdaging te winnen.

Om meer aandacht te krijgen voor hun wereldwijde campagne genaamd FORTHELOVEOFIT, maakte Pepsi een video van 60 seconden met Messi, Pogba, Salah en Sterling die met elkaar strijden om het laatst overgebleven Pepsi-blikje. Pepsi voegde een interactieve AR-uitdaging toe met de naam #pepsicanbalance, waarbij de beroemde voetballers proberen Pepsi-blikjes in evenwicht te brengen en dit vervolgens op social media delen.. Het doel van de campagne was om mensen aan te moedigen hun eigen uitdagingen aan te gaan en hun passie te omarmen.

Met de AR-game kun je je score delen via Instagram Stories.
De #Fortheloveofit heeft meer dan 77.000 berichten op Instagram gekregen en de #pepsicanbalance heeft 2.200 berichten in slechts 5 dagen bereikt. Je kunt duidelijk zien dat Augmented Reality effectief de naamsbekendheid kan vergroten en gratis publiciteit kan genereren, via sociaal delen.

Brand: Pepsi
Tech: Augmented Reality
Branche: Consumables

More inspiration

Image pokemon smile Games

Pokémon Smile | Brush with a smile

The Pokemon Company heeft een nieuwe applicatie voor mobiele telefoons geproduceerd genaamd Pokémon Smile. De app gebruikt…

Image jason wu Retail

1-800-Flowers.com | Bouquets with a story

1-800-Flowers heeft samengewerkt met modeontwerper Jason Wu om een augmented reality-ervaring voor klanten te creëren, waardoor…

Malibu image Games

Malibu | Malibu Tropical Parkour

Om de nieuwe limoensmaak te promoten, lanceerde Malibu een AR-game gemaakt door GoSpooky. Dit is onderdeel van…

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.