Pepsi | Keepie Uppie AR Challenge With Messi!

Pepsi creëerde limited-edition Black / MAX-blikjes om zijn wereldwijde voetbalcampagne FORTHELOVEOFIT te promoten. De blikken hebben QR-codes met bekende voetbalspelers zoals Messi, Pogba, Salah en Sterling. Wanneer je de QR-code op het blik scant, verschijnen er mini-versies van de beroemde voetballers die je uitdagen voor een spelletje Keepie Uppie. Hou de bal zo lang mogelijk omhoog om de uitdaging te winnen.

Om meer aandacht te krijgen voor hun wereldwijde campagne genaamd FORTHELOVEOFIT, maakte Pepsi een video van 60 seconden met Messi, Pogba, Salah en Sterling die met elkaar strijden om het laatst overgebleven Pepsi-blikje. Pepsi voegde een interactieve AR-uitdaging toe met de naam #pepsicanbalance, waarbij de beroemde voetballers proberen Pepsi-blikjes in evenwicht te brengen en dit vervolgens op social media delen.. Het doel van de campagne was om mensen aan te moedigen hun eigen uitdagingen aan te gaan en hun passie te omarmen.

Met de AR-game kun je je score delen via Instagram Stories.
De #Fortheloveofit heeft meer dan 77.000 berichten op Instagram gekregen en de #pepsicanbalance heeft 2.200 berichten in slechts 5 dagen bereikt. Je kunt duidelijk zien dat Augmented Reality effectief de naamsbekendheid kan vergroten en gratis publiciteit kan genereren, via sociaal delen.

Brand: Pepsi
Tech: Augmented Reality
Branche: Consumables

More inspiration

20db45e4-24dc-4bb8-899e-16b322690c6f NGO

Resn | Below the Surface AR

Resn en milieu-non-profit organisatie Sea Shepherd hebben hun krachten gebundeld om de Below the Surface AR-ervaring voor smartphones te creëren…

Callaway-Overview1.jpg1 Retail

Callaway Golf | In-Store AR Promotie

Callaway Golf nam contact op met Groove Jones om gezamenlijk een In-Store ​​AR-campagne te ontwikkelen…

5886c238-ed2d-4628-ae44-58530dcfd1b0 Retail

Puma | Arcade game AR-campagne

Puma heeft in India een nieuwe campagne gelanceerd voor hun ‘Play On’ sneakers, met behulp van Instagram AR-filters en een swipe-up arcade game…

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.