H&M | Kangol x Mabel

Kledingbedrijf H&M is een samenwerking aangegaan met het streetwear-merk Kangol en de Britse R&B-zangeres Mabel. Via Instagram kunnen fans muziekvideo’s namenmaken met 6 verschillende augmented reality-filters.

Kangol lanceerde in samenwerking met H&M een nieuwe collectie geïnspireerd op de jaren 90. Om de 31-delige collectie te promoten, werkten ze samen met Mabel en creëerden ze een hele reeks filters die als achtergrond voor een muziekvideo kunnen worden gebruikt. Fans kunnen nu gezamenlijk zingen en dansen op de bekende video ‘Bad Behaviour’ en delen via de hashtag #kangoxhm.

Het bereik bedroeg in totaal meer dan een half miljoen views via de HM-, Mabel- en Kangol-accounts. De hashtag #kangolxhm toonde meer dan 2500 gebruikers die de kleding lieten zien en verschillende interpretaties van de video lieten zien. De samenwerking kreeg aandacht op sites zoals Elle, Vogue en andere grote modeblogs.

Merk: H&M
Tech: Augmented Reality
Samenwerking: Kangol 
Branche: Retail

More inspiration

Nike-nieuws Retail

Champs Sport x Nike | Refresh your game

See, try and buy twee nieuwe Nike’s te koop in een AR shopping experience gelanceerd door Champ Sports.

sofias smuggeling Education

RheijnLand.Xperiences | Sofia’s Smuggling

De augmented reality-game ‘Sofias Smuggling Cross-Border Hunt’ heeft als doel jonge mensen naar het museum te halen.

BEP featured Consumables

Barefoot | Band together

The Black Eyed Peas werkte samen met Barefoot Wine voor een immersive muziek en AR-ervaring in je woonkamer.

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.