WHO | Corona Virus AR Filters

De Wereldgezondheidsorganisatie werkt samen met Facebook om misleidende, mogelijk gevaarlijke en niet-ondersteunde informatie over het Corona-virus te vermijden. Ze hebben een AR-lens gemaakt om sociale media gebruikers van geverifieerde informatie te voorzien. Dit omvat verschillende tips om het risico op blootstelling en verspreiding van het virus te beperken.

De AR lens is te gebruiken op Facebook, Instagram en Snapchat. Wanneer je de AR-lens activeert, verschijnt er een bericht onderaan je scherm. Samen met symbolen, tekst en stickers wordt de gebruiker geïnformeerd over hoe het risico op infectie kan worden verminderd. Sociale media gebruikers vonden dat de officiële Lens goed visualiseerd was en geven daarbij complimenten aan zowel Facebook en de WGO.

Een geweldige use-case waar AR wordt gebruikt voor een groot publiek via sociale media. De AR lens werd genoemd op veel verkooppunten zoals Adweek & Techcrunch.

Brand: Paramount
Tech: Augmented Reality
Collaboration: Snapchat en Wereldgezondheidsorganisatie
Link: www.who.int

More inspiration

ATT-App2 Education

AT&T | How is life over at AT&T?

AT&T werkt samen met Groove Jones voor het creëren van een hub met meerdere video’s. Het doel van de video’s is om…

lavazza Sport

Lavazza | Get your cup of ARsenal

Arsenal en Lavazza werkten samen met de AR-ontwikkelaar Blippar om een webgebaseerde AR-experience uit te rollen…

Augmented-Reality-740x336 Education

Google | Explore your searches in AR

Maak leren leuk. Dat is het doel van Google met de introductie van augmented reality in de Google search app…

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.