Champs Sport x Nike | Refresh your game

See, try and buy twee nieuwe Nike’s te koop in een AR shopping experience gelanceerd door Champ Sports. Dit is het eerste merk dat gebruik maakt van de nieuwe Snapchat Machine Learning-functie om AR-try-ons rechtstreeks vanaf het sociale platform mogelijk te maken.

Je start de ervaring door de branded te selecteren in de lens carrousel van de app of door de Snapcode van de winkel te scannen. Gebruikers kunnen vervolgens direct de nieuwe Air Vapormax 2020 Flyknit en Nike Air Max 9 over hun voeten projecteren om een idee krijgen van hoe de sneakers passen. Via een knop ‘Shop Now’ worden gebruikers direct naar de online winkel geleid.

De ervaring heeft geleid tot een gemiddeld share percentage van 8%, wat vijf keer hoger is dan de benchmark voor retailers. De campagne is gericht op een doelgroep die de nieuwe modellen het meest waarschijnlijk zal kopen, maar die wellicht gehinderd worden door de Covid-pandemie bij hun jaarlijkse back-to-school shopping.

Merk: Nike
Tech: Augmented reality
Samenwerking: Champs Sports
Branche: Retail

More inspiration

H&M Retail

H&M | Kangol x Mabel

H&M is een bijzondere samenwerking aangegaan ,via Instagram kunnen fans muziekvideo’s namaken met 6 verschillende augmented reality-filters.

sofias smuggeling Education

RheijnLand.Xperiences | Sofia’s Smuggling

De augmented reality-game ‘Sofias Smuggling Cross-Border Hunt’ heeft als doel jonge mensen naar het museum te halen.

BEP featured Consumables

Barefoot | Band together

The Black Eyed Peas werkte samen met Barefoot Wine voor een immersive muziek en AR-ervaring in je woonkamer.

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.