Burger King | Burn That Ad

Burger King kwam met een idee om consumenten hun belangrijkste concurrent te laten vergeten door het virtueel verbranden van reclamemateriaal.

Burger King ontwikkelde een AR-ervaring waarmee alle advertenties van hun concurrenten verdwijnen. Gebruikers kunnen de advertenties van verschillende restaurants verbranden door hun telefoon op de advertentie te richten. De advertentie gaat in vlammen op waarna een poster van Burger King verschijnt. Hiermee kunnen een gratis whopper krijgen in een Burger King-restaurant.

De eeuwige strijd tussen Burger King en haar concurrenten zorgt altijd voor unieke campagnes. Deze AR campagne zorgde echter voor extra voor aandacht van bekende blogs zoals The Drum en ‘Ads of the World’ vanwege het interactieve karakter.

Brand: Burger King
Agency: David The Agency
Tech: Augmented Reality
Branche: Consumables

Related Inspiration

JBL-Soundbar-AR

St. Louis Aquarium - Otter Chat

The St. Louis Aquarium collaborated with Groove Jones and Moondog Animation to create an interactive talk show ....
woolrich

Hong Kong – Travel Back to the Fifties

Japanese media-artist Masaki Fujihata created an AR application which lets Hong Kong citizens travel back in time.
VR-Experience-2017-226-1-1024x683

SAAB – Virtual Rocket Launcher

SAAB is a global provider for safety and security devices to governments, authorities and military instances.

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.