Bacardi | TheFutureDoesntSuck

Bacardi, het Amerikaanse alcoholische merk dat vooral bekend staat om hun witte rum, werkte samen met BBDO NY en de liefdadigheidsinstelling Lonely Whale. Dit deden ze om een ​​augmented reality-filter te creëren, om het groeiende probleem van plastic vervuiling door eenmalig gebruik van plastic, te bestrijden en om hier aandacht aan te besteden.

Om de campagne te steunen heeft BBDO NY speciale onderzetters gemaakt met QR-codes erop. Wanneer Snapchat-gebruikers de onderzetters scannen, verschijnt er een geanimeerd glas met visjes en plastic rietjes erin, die de schade van plastic dat eenmalig gebruikt wordt op de oceanen laat zien.

Bacardi en Lonely Whale hopen met dit initiatief in totaal 1 miljard rietjes te vernietigen tegen eind 2020. Ze hopen ook dat door de campagne eenvoudig deelbaar te maken er meer bedrijven gaan deelnemen aan de strijd tegen plastic afval.

Brand: Bacardi
Tech: Augmented reality
Branche: consumables

More inspiration

amazon Retail

Amazon | Halloween surprise

Voor Halloween lanceerde ’s werelds grootste retailer Amazon een nieuwe app genaamd ‘Amazon Augmented Reality’.

1800Tequila Consumables

1800 Tequila | The Essential 1800 Artists Series

1800 Tequila viert hun 10e verjaardag met een samenwerking met kunstenaar Okuda San Miguel. Ze hebben verschillende Snapchat-filters gemaakt om dit te laten zien.

Victoria-Death Consumables

Victoria | Day of the Dead

Victoria gebruikte WebAR om een ​​onvergetelijke ervaring te creëren rond de jaarlijkse ‘Day of the Dead’ feestdag

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.