Puma | Arcade game AR-campagne

Puma heeft in India een nieuwe campagne gelanceerd voor hun ‘Play On’ sneakers, met behulp van Instagram AR-filters en een swipe-up arcade game. Om een jonger publiek naar de campagne te trekken, werkten ze samen met AliveNow om een AR flipperkast te maken. De speler met de hoogste score wint een paar gloednieuwe sneakers.

Het PinBall-spel wordt gespeeld door op de linker- en rechterkant van je smartphone te tikken om de schoenpaddles te activeren. Aan de zijkant van het scherm zijn gekleurde balken geplaatst en elke balk toont een deel van de foto. Speel al de overgebleven gekleurde balken weg en ontgrendel de verborgen schoenen. Na het zetten van een high-score en het invullen van je contactgegevens, kan je je score delen met vrienden op Facebook of Whatsapp.

De campagne gebruikte beroemde influencers zoals de Indiase actrice Sara Ali Khan en zanger Sahil Sharma AKA Zaeden om de content te delen via sociale media. Ze ontvingen positieve reacties van hun doelgroep met 2,5 miljoen likes gecombineerd op Instagram.

Brand: Puma
Tech: Augmented Reality
Collaboration: AliveNow
Branche: NGO

More inspiration

ATT-App2 Education

AT&T | How is life over at AT&T?

AT&T werkt samen met Groove Jones voor het creëren van een hub met meerdere video’s. Het doel van de video’s is om…

lavazza Sport

Lavazza | Get your cup of ARsenal

Arsenal en Lavazza werkten samen met de AR-ontwikkelaar Blippar om een webgebaseerde AR-experience uit te rollen…

Augmented-Reality-740x336 Education

Google | Explore your searches in AR

Maak leren leuk. Dat is het doel van Google met de introductie van augmented reality in de Google search app…

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.