Woolrich


Categorie: 360 Video
Project datum: Augustus 2018
Project: 360 graden video


De vraag

Woolrich was op zoek naar een bijzondere wijze om de wintermode voor 2019 te presenteren aan stakeholders binnen de organisatie. Normaal gesproken wordt hier een videopresentatie voor gebruikt, een modeshow of een magazine. Ditmaal wilde Woolrich deze presentatie op spectaculaire wijze ten uitvoer brengen, waarbij de collega’s volledig in de mode op konden gaan.

De oplossing

Een Virtual Reality fashion ervaring die het publiek een uniek perspectief geeft op de mode, waarbij modellen op een bijzondere locatie de nieuwe collectie presenteren in een ervaring die visueel overweldigend is.

De uitvoering

Samen met media agency CLX beklommen we hoge bergen Italië voor zeer bijzondere opnames. Het was voor ons één van de meest omvangrijke producties waar we aan gewerkt hebben, met tientallen professionele modellen, een enorm productieteam en leden van het Rode Kruis ter ondersteuning. Dat was geen overbodige luxe met tien graden onder nul, op grote hoogte. Het was een adembenemende locatie met opvallend licht, rookeffecten en vuurwerk.

De nieuwste mode artikelen werden gepresenteerd door de modellen, door gebruik te maken van opvallende visual effects ontstonden er bijzondere beeldwisselingen. De toeschouwer kon zo van zeer dichtbij de nieuwe wintercollectie ervaren. De presentatie vond plaats in een schilderachtig dorpje in Italië, daar konden de 160 gasten tegelijkertijd de video in VR bekijken.

Het resultaat

De video werd tijdens een intern event gepresenteerd aan alle 140 medewerkers van Woolrich in Bologna Italië. De krappe deadline en de locatie in het buitenland zorgde voor enige stress bij de klant. De ervaring en het snelle handelen van ons team stelde echter gerust.  Alle voorbereidingen waren ruim op tijd getroffen en wij vertrokken vol vertrouwen richting Italië.

 

Aangezien de presentatie een verrassing was moest alles achter de schermen gecoördineerd worden. Ons team droeg droeg zorg voor alles omtrent de VR techniek en werkt daarin nauw samen met het team van CLX. Dit resulteerde in een feilloze executie en een verraste klant die zeer onder de indruk was. Het enthousiasme kwam tot uiting tijdens een welgemeend applaus aan het einde van de 360 presentatie.

 

It has been a pleasure to work with VR Owl, they were able to support us in all phases of production, editing, and content creation within an extremely tight timeline, and finalize it all in flawless 360 sync event in Bologna for more than 140 people.”

 

– Boris, Senoir Client Engagement Manager EMEA

Heeft u ook een uitdaging voor ons 360 video team?

Neem contact op!