Terberg Benschop – Remote Diagnosis & Maintenance

Industrie: Voertuigen
Technologie: Augmented Reality
Toepassing: Remote Expertise

Vraag

Terberg Benschop is een leverancier van speciale voertuigen. Ze maken voertuigen voor een breed scala aan toepassingen, aangepast aan de wensen van de klant. De klant is vaak niet op de hoogte van de ins en outs van het voertuig. Als deze kapot gaat, kunnen zij geen diagnose stellen wat er beschadigd is, waardoor er een externe monteur moet komen. Hier kan veel tijd overheen gaan. Terberg Benschop was op zoek naar een oplossing om deze tijd te besparen.

Oplossing

Een diagnose stellen is een langdurend proces, daarom is er gebruik gemaakt van de Realwear HMT-1. Deze augmented reality bril werkt via voice control en maakt het mogelijk om remote support te geven op locatie. Wanneer een klant belt en zegt dat zijn voertuig niet meer werkt wordt er een monteur naar de locatie gestuurd. Eenmaal aangekomen loopt de monteur een checklist af die ingebouwd is in de bril. Daarnaast kan een expert op afstand meekijken om eventueel instructies of feedback te geven. Deze form van service bespaard de klant tijd en uiteindelijk geld.

Resultaat

Deze manier van onderhoud zorgt ervoor dat de voertuigen minder lang stil staan, dat de onderhoudstijd lager is en zorgt ook voor een hogere kwaliteit in het onderhoud, met minder kans op fouten. De Realwear werkt via Wifi en 4G, en is op iedere soort locatie bruikbaar. Tergberg Benschop ziet dit als de toekomst voor product onderhoud. Tevens gebruikt Terberg Benschop ter onderdeel van hun service portfolio. Extra middel om hun klanten de beste service te bieden.

RealWear-HMT-1-AR-Helmet-Helping-Car-Companies-1
foto_2-900x600
94841c5896bcfb28cd38

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.