Blyde x Tele2


Klant: Blyde x Tele2
Category: Event
Project date: April 2018


De vraag

Tele2 ontwikkelde samen met toonaangevende modeontwerper Jan Taminiau een eigen VR-bril. De bril heeft een uniek design met een 7-inch HD scherm op de voorzijde. Om de campagne #StreamMetStijl van Tele2 in te luiden zochten zijn met PR-bureau Blyde naar een unieke manier om de campagne en bril te introduceren tijdens een persevent.

 

De oplossing

Wat is er gepaster dan een campagne over VR streamen in te luiden met een VR live-stream? We gingen de uitdaging aan door ervoor te zorgen dat de dertig genodigde influencers en journalisten gelijktijdig dezelfde live-stream te zien kregen door hun bril.

 

De executie

Het event startte met de genodigden die een surrealistische witte ruimte binnen liepen. Hier namen ze plaats op krukken, waar ze vervolgens verdwenen in de virtuele wereld. In de live-stream liepen Holland’s Next Top Models Loiza en Montell rond in de ruimte en onthulden ze samen met Jan Taminiau de VR-bril. Vervolgens was op het scherm van de unieke VR-bril te lezen dat de bezoekers hun bril af mochten zetten. Ineens zaten ze pal tegenover Jan en de modellen en konden de brillen in het echt worden bewonderd.  

 

Het resultaat

Het evenement was een groot succes en heeft ontzettend veel media-aandacht gekregen.

De bezoekers waren verrast door het effect dat de livestream met zich meebracht en er is dan ook veelvuldig over het event gepubliceerd.

Heeft u ook een uitdaging voor ons 360 video team?

Neem contact op!