Schiphol Airport Retail – In Store Games

Industrie: Retail
Technologie: Augmented Reality
Toepassing: Productmarketing

Vraag

Het vliegveld. Een plek gevuld met enthousiasme, maar ook stress. Het is er druk. Mensen hebben haast of juist de tijd van de wereld. De winkels van Schiphol Airport Retail worden dan ook wel eens voorbij gelopen. Om deze reden wilde de winkels iets toevoegen om zo mensen te overtuigen om hun winkels binnen te gaan. Tegelijkertijd moest het ook een leuke ervaring worden om mensen even uit de drukte te halen.

Oplossing

Door middel van Augmented Reality kunnen klanten in de winkels van Schiphol Airport Retail een klein feestje vieren. Een medewerker van de winkel plaatst een virtueel cadeau ergens in de winkel met de gecreëerde AR applicatie. Uit dit cadeau komen vervolgens virtuele ballonnen die overal heen vliegen. De klant moet de ballonnen raken om zo korting te verdienen. De gewonnen korting van 5%, 10%, of 15% kan de klant inwisselen bij de kassa.

De AR applicatie kan overal worden gebruikt en kan dus op een plek naar wens in de winkel worden gebruikt. Dit voorkomt omgestoten flessen drank of opstoppingen bij winkelpaden. Verder kan er in de applicatie worden bijgehouden hoe vaak het spel is gebruikt per dag en per winkel.

Resultaat

Niet alleen is de AR app een ervaring dat voor een klein feestje tussen de drukte zorgt. Ook trekt de app mensen naar de winkels toe, wat het uiteindelijke  doel van de app was.

Shotselectie.00_03_05_19.Still009-uai-1032x581
Shotselectie.00_04_27_07.Still017-uai-1032x581

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.