Schiphol Airport Retail

Industrie: Retail
Technologie: AR
Toepassing: Ervaring

Vraag

Het vliegveld. Een plek gevuld met enthousiasme, maar ook stress. Het is er druk. Mensen hebben haast of juist de tijd van de wereld. De winkels van Schiphol Airport Retail worden dan ook wel eens voorbij gelopen. Om deze reden wilde de winkels iets toevoegen om zo mensen te overtuigen om hun winkels binnen te gaan. Tegelijkertijd moest het ook een leuke ervaring worden om mensen even uit de drukte te halen. 

Oplossing

Door middel van Augmented Reality kunnen klanten in de winkels van Schiphol Airport Retail een klein feestje vieren. Een medewerker van de winkel plaatst een virtueel cadeau ergens in de winkel met de gecreëerde AR applicatie. Uit dit cadeau komen vervolgens virtuele ballonnen die overal heen vliegen. De klant moet de ballonnen raken om zo korting te verdienen. De gewonnen korting van 5%, 10%, of 15% kan de klant inwisselen bij de kassa. 

De AR applicatie kan overal worden gebruikt en kan dus op een plek naar wens in de winkel worden gebruikt. Dit voorkomt omgestoten flessen drank of opstoppingen bij winkelpaden. Verder kan er in de applicatie worden bijgehouden hoe vaak het spel is gebruikt per dag en per winkel.

Resultaat

Niet alleen is de AR app een ervaring dat voor een klein feestje tussen de drukte zorgt. Ook trekt de app mensen naar de winkels toe, wat het uiteindelijke  doel van de app was. 

Heeft u ook een uitdaging voor ons team?

Neem contact op!