Rituals – Multisensory VR Experience

  Samenwerking met JAMJAM Creative

Industrie: Beauty
Technologie: 360 Video & VR
Toepassing: Productmarketing

Vraag

Rituals is één van de bekendste beauty brands met roots in Nederland. Inmiddels heeft het bedrijf 870 vestigingen over de hele wereld en staat het bekend om zijn vernieuwende beauty concepten. Rituals had de wens om virtual reality in te zetten bij een een instore activatie. Het doel was om mensen op unieke wijze kennis te laten maken met hun ‘Hammam’ producten.

Oplossing

Ons team vloog naar Marokko om samen met de modellen van Rituals een 360° ervaring op te nemen in een authentieke Hammam. De video werd verwerkt in een applicatie voor de Gear VR en naar honderden Rituals winkels over de gehele wereld verscheept. In de winkels konden bezoekers met de bril rondkijken in de Hammam terwijl het personeel met een geurtje spoot.

Vervolgens werd via een lichtsignaal het teken gegeven om met de massage te beginnen en liepen de beelden synchroon met de fysieke massage. Een unieke ervaring waarbij alle zintuigen werden geprikkeld.

Resultaat

De ervaring was te zien in flagship stores over de hele wereld, van Londen tot New York. Duizenden mensen ondergingen de ervaring, die op veel positieve feedback kon rekenen via onder andere social media. Diverse internationale beauty blogs publiceerden een stuk over deze eerste instore VR ervaring van een beauty merk.

Rituals-VR-experience
Rituals-VR-360-video-bts

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.