Offshore Client – Remote Support

Industrie: Offshore
Technologie: Augmented Reality 
Toepassing: Remote Support

Vraag

De opdrachtgever is een offshore bedrijf gespecialiseerd in het verzamelen van geo-data op zee voor olie- en gasbedrijven.
Ze zijn wereldwijd actief en hebben meer dan 30 schepen in bedrijf. Projecten duren maanden en gespecialiseerd personeel moet aan boord zijn voor zowel bediening als probleemoplossing.

Gedurende de verschillende maanden op zee zijn de specialisten slechts een of twee keer nodig voor zeer specifieke taken. Dit scenario resulteert in verspilde uren aan boord en een gebrek aan middelen voor andere operaties en schepen. Om dit probleem te omzeilen heeft de opdrachtgever ons gevraagd om mee te helpen aan een remote expertise oplossing.

De eerste uitdaging was de afgelegen locaties waar de klant opereert, die vaak een beperkte breedbandcapaciteit hebben. De tweede uitdaging had betrekking op de veiligheidsprotocollen.

De oplossing moet op de eigen systemen van de klant draaien met strikte veiligheidsmaatregelen. De laatste uitdaging was praktischer. Handen vrij houden tijdens het werk terwijl er aan de veiligheidsregels van de apparatuur wordt gehouden.

Oplossing

Om het connectiviteitsprobleem aan te pakken, hebben we Argus zo ontwikkeld dat het automatisch terugvalt op de beschikbare verbinding. Met als laatste redmiddel satelliet-internet.

Met Argus kan de gebruiker ook de beeldkwaliteit direct beheren om te functioneren in omgevingen met lage bandbreedte en hoge latentie.

Om te voldoen aan de veiligheidsnormen hebben we Argus ontwikkeld om ook op locatie te gebruiken. Dit betekent dat de klant volledige controle heeft over toegang en verbindingen.

Om handsfree te werken, werkten we samen met Realwear en gebruikten hun HMT-1. Dit maakt handsfree bediening mogelijk en het apparaat is gemaakt voor de industrie; stevig en betrouwbaar.

Resultaat

Wanneer zich problemen voordoen of hulp nodig is, kunnen de ingenieurs op de externe locatie experts bellen en hun standpunt delen. Ze kunnen instructies geven met een duidelijk beeld van het probleem.

Met behulp van annotatie kunnen ze zogenaamde markeringen plaatsen, hun instructies visualiseren en hun gebruikers begeleiden. Argus biedt een manier om snapshots te maken voor rapporten en documentatie. Hiermee kan de gebruiker eerdere problemen zien.

Dankzij Argus zijn de kosten voor dit aspect van de operatie met 30% verlaagd. Minder reistijd, efficiëntere reparatie en een beter beheer van middelen.

1280px-Development-driller-3-opwdqsf689pjpiyy9za1ku26gx8bo4j3129dimfkt4
23644602528_d67c51fcb2_b-opqp99uoyd3ejrwawv63ud9agwtgpa9lu1rvxayycw

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.