METRO

In samenwerking met House of Learning
Industrie: Retail
Technologie: VR
Android, iOS

Vraag

Het Duitse detailhandelsbedrijf, METRO, is een grote internationale speler met  een continue vraag naar nieuw personeel. Het opleiden van nieuwe werknemers kost echter veel tijd en geld.  Om deze reden was METRO op zoek naar een manier om het inwerkproces te verbeteren.

“Een toevoeging aan het inwerkproces door middel van AR: een combinatie van theorie en praktijk”

Oplossing

Er is een virtual reality applicatie ontwikkeld als een  toevoeging voor het inwerken van nieuwe medewerkers. De app fungeert als een trainingstool waar medewerkers lessen krijgen over productplaatsing, promoties en stickeren. In de app zijn er multiple choice vragen over de verschillende onderwerpen en tutorials waarin medewerkers in een virtuele METRO zaak kunnen oefenen. Een combinatie van theorie, kennis en het vertalen naar de praktijk door middel van virtual reality. Elke nieuwe medewerker ontvangt een cardboard waarmee hij de applicatie ook thuis en voor zijn eerste werkdag kan gebruiken.

Resultaat

De app bereidt medewerkers voor, zodat zij tijdens hun inwerkdagen makkelijker aan de slag kunnen. Tegelijkertijd leren zij hun nieuwe werkgever kennen en de werkzaamheden die zij zullen gaan verrichten. Samen met de House of Learning afdeling van METRO is er een process ontwikkeld om de resultaten te valideren. Op dit moment wordt de applicatie in vijf landen uitgerold. Halverwege 2019 worden de eerste resultaten verwacht. Van daaruit wordt de applicatie voorbereid op wereldwijde uitrol.

Heeft u ook een uitdaging voor ons team?

Neem contact op!