KPN

Samenwerking met Fjuze
Industrie: Telecom
Technologie: VR
Toepassing: Evenement

Vraag

Tijdens het jaarlijks terugkerende evenement Digital Dutch van KPN staat digitalisering centraal. Duizend beslissingsmakers uit het bedrijfsleven komen samen om te bespreken en ervaren wat digitalisering in Nederland inhoudt. Tijdens het evenement in 2016 werden genodigden op drie verschillende momenten meegenomen voor een VR experience langs innovatieve Nederlandse bedrijven.

"KPN just went full hipster and partial Oprah at once; everybody a VR experience"

Oplossing

De uitdaging was om alle genodigden gelijktijdig en probleemloos de 360 graden content te tonen. Iets wat binnen Nederland nog niet eerder op deze schaal is vertoond. Wij kregen de taak om het virtual reality gedeelte te verzorgen en de ambitie van KPN, samen met eventbureau Fjuze, waar te maken.

Speciaal voor dit evenement gingen wij van start met de ontwikkeling van onze VR Sync techniek. Deze unieke evenement oplossing maakt het mogelijk om VR content met één druk op de knop naar een oneindige aantal devices te sturen. Een intensief ontwikkelingstraject, veel testen en een strakke productie resulteerde in een probleemloze en memorabele experience.

Resultaat

De reacties van zowel de aanwezigen als eindklant KPN waren overweldigend positief. Deelnemers gingen los op social media en noemden de Digital Dutch het evenement van het jaar, en het was pas juni. De VR Sync techniek wordt inmiddels gebruikt door tientallen eventorganisaties en merken zoals Bose, Deloitte en Google.

Heeft u ook een uitdaging voor ons team?

Neem contact op!