JBL

Samenwerking met Dept Agency
Industrie: Audio
Technologie: AR
Toepassing: Visualizer

Vraag

Recentelijk heeft JBL een nieuwe Soundbar serie op de markt gebracht. Van een naald die valt tot een vulkaan die uitbarst, alles is te horen. Het geluid is onvoorstelbaar mooi tijdens alle films en muziek die de  consument vanaf nu gaat luisteren. Debt Agency creëerde een campagne om het product meer onder de aandacht te brengen. Door middel van AR wilden ze meer nadruk leggen op het uiterlijk van de Soundbars, naast de al bekende kwaliteiten van de Soundbars.

“De toepassing van AR is het perfecte middel om klanten te helpen met de beslissing over het kopen van het product.”

Oplossing

AR geeft de mogelijkheid om de JBL Soundbars te visualiseren op iedere locatie. Hierdoor kunnen gebruikers de Soundbars in detail bekijken en een idee krijgen hoe het product  in hun huis staat. Voor het gebruik van de functie is nu nog een Iphone met minstens iOS 12 nodig. Het visualiseren van de Soundbar gaat momenteel enkel via de website van JBL in Safari. 

Consumenten hebben hier de gelegenheid om het product in 3D te bekijken en met AR te visualiseren. Door te tikken kan de Soundbar geplaatst worden waar de consument wil. Daarna kun de plek nog aangepast worden of het product geroteerd. 

De 3D ontwerpen zijn getransformeerd naar .usdz bestanden door ons team. Met de standaardfunctie van Apple in iOS 12, Quicklook, kunnen deze bestanden bekeken worden. Dit geeft de optie om de Soundbar in AR te aanschouwen bij het bezoeken van de website.

Resultaat

De nieuwe functie die de website biedt maakt het makkelijker voor de consument om van te voren beslissen of ze de Soundbar zullen kopen. Het product is nu te visualiseren in het eigen huis en ook nog te bekijken van dichtbij.

Heeft u ook een uitdaging voor ons team?

Neem contact op!