EURO NCAP


Klant: NCAP
Category: 360 Video
Project date: September 2017
Campagne: NCAP 20 years


De vraag

Euro NCAP viert dit jaar zijn 20e verjaardag en bereikt daarmee een belangrijke mijlpaal. Meer dan 78.000 levens zijn gered sinds de introductie van de veeleisende veiligheid crashtests van Euro NCAP in 1997.

Voor het twintigjarig bestaan van de organisatie werd ons gevraagd kijkers een uniek perspectief te bieden van de testen van Euro NCAP. Een bijzondere shoot waarbij onze camera in de auto werd geplaatst tijdens één van de  iconische crashes.

 

De executie

De voorbereiding was cruciaal om te zorgen dat er bruikbare beelden opgeleverd werden én dat onze camera (bij voorkeur) de crash zou overleven. Samen met het team van Euro NCAP  maakten wij een stevige installatie voor de diverse testen.

Naast de muur crash werd er een tweede test uitgevoerd, waarbij het automatische remsysteem werd getest. Hierbij komt een dummy achter een auto weglopen en treed het automatische remsysteem op spectaculaire wijze in actie. Een spannende ervaring met een geweldig schrikeffect.

De experience biedt een uniek point of view en neemt kijkers mee van de voorbereiding tot aan de daadwerkelijke crash. Er worden diverse perspectieven gekozen op de baan en in de auto waardoor de kijker een compleet beeld krijgt.

 

Het resultaat

Een uniek ervaring met een verpletterend eindresultaat. Deze 360 video geeft inzicht in een ervaring die niemand wil meemaken én toont het belang van veilige auto’s aan.

De video werd tijdens het verjaardag event in Brussel getoond aan prominente figuren uit de auto industrie. De reactie waren overweldigend positief en Euro NCAP overweegt het 360 perspectief standaard te integreren in hun testen.

 

This was amazing! If only every crash crash test was like this that’d be amazing!’
‘Cody B.’


‘Very good concept Looking forward to more videos like this’
Shiladitya Ray

Heeft u ook een uitdaging voor ons 360 video team?

Neem contact op!