De Beren


Klant: De Beren
Category: 360 video
Project date: April 2018


De vraag

Het begon lang geleden als een Rotterdams eetcafé. Nu is De Beren een keten van 19 bezorgrestaurants en 33 restaurants door heel Nederland. Om verder te werken aan deze groei wilde De Beren potentiële franchisenemers op de hoogte stellen van deze horecaketen tijdens een franchisebeurs.

 

De oplossing

Om nieuwe franchisenemers te laten zien wat de formule en het karakter van De Beren bezorgrestaurants en reguliere restaurants precies inhoudt, maakten we een 360-graden tour op twee verschillende locaties.

De executie

Er werden twee videoclips gemaakt met een speelduur van 1,5 minuut waarbij de Unique Selling Points van De Beren werden uitgelicht. Je krijgt een virtuele rondleiding te zien in de restaurants en een voice-over stem geeft nadere toelichting op de beelden.

De 360-graden video’s werden door De Beren vertoond tijdens een franchisebeurs met behulp van de Gear VR brillen van Samsung. De virtual reality presentatie mocht op veel aandacht rekenen. Volgens de opdrachtgever was de beurs voor De Beren zeer succesvol.

Het is de bedoeling om de 360- graden video’s in het vervolg ook te gebruiken om nieuwe personeelsleden een introductie te geven van het bedrijf.

“Het was een positieve ervaring, mede door de korte doorlooptijd van het project. VR Owl speelde direct in op alle uitdagingen en wist zo twee mooie resultaten op te leveren in een korte periode.

Tijdens de uitvoering werd terugkoppeling direct verwerkt, VR Owl hield er een flexibele werkwijze op na waarbij ze ook een proactieve houding lieten zien.” – Harrit Boonstra, marketing manager De Beren

Heeft u ook een uitdaging voor ons 360 video team?

Neem contact op!