Coca-Cola

Industrie: Frisdrank

Technologie: Virtual Reality

Gebruik: Evenement

Vraag

Het is al jaren een bekend beeld in reclames, de rode kerstmis-trucks van Coca-Cola. Ze rijden door het besneeuwde landschap en zijn duidelijk herkenbaar aan de verlichting, muziek en andere toeters en bellen. Tegenwoordig zijn deze trucks niet alleen meer te zien in reclames, maar rijden ze rond door heel Europa en stoppen ze in allerlei grote steden.

Deze stoet van Christmas Trucks trekt veel aandacht, en dit jaar ging veel van deze aandacht uit naar de virtual reality experience die te zien was in vele locaties in Duitsland.

Oplossing

Op deze locaties werd VR namelijk gecombineerd met een bewegend platform om de ultieme Kerstmis-ervaring te beleven. Het bewegende platform is een slee waarin meerdere mensen tegelijkertijd een reis door het magische virtuele kerst landschap kunnen beleven. Stap in de slee en zie hoe de rendieren van de Kerstman je voorttrekken over de Noorderlichten. Je reist door een prachtig winterlandschap en volgt de virtuele Coca-Cola trucks op hun reis naar het centrum van de Noordpool.

Het bijzondere aan deze ervaring is dat de slee waarop je zit beweegt over twee assen, waardoor je het gevoel krijgt dat je daadwerkelijk zweeft. Ook wordt er lucht door je haren geblazen om dit zwevende gevoel te versterken.

Resultaat

De spectaculaire ervaring maakte indruk op de gebruikers, en zorgde voor vele positieve reacties. Er stonden lange rijen voor de attractie om de magie van VR in kerstsferen mee te maken.

Heeft u ook een uitdaging voor ons team?

Neem contact op!