Coca Cola VR Ervaring

Industrie: Frisdrank
Technologie: Virtual Reality
Toepassing: Corporate storytelling, event

De cliënt

De Coca-Cola-kersttrucks zijn iconen geworden sinds ze voor het eerst gingen rijden in de winter van 1995. Na hun debuut profiteerde Coca-Cola van de populariteit en status die het had gekregen. Het frisdrankmerk begon tijdens de feestdagen op tournee te gaan in alle delen van de wereld. Ze werkten in Europa samen met EventRent, die een vloot van 19 vrachtwagens beschikbaar stelde voor deze activatie.

De vraag

Wanneer de vrachtwagens op een locatie aankomen, trekken ze meestal menigten van duizenden mensen. Het is moeilijk om al die mensen jaar na jaar te entertainen, dus voor dit jaar was het merk op zoek naar iets nieuws. Iets dat de aanwezigen naar de wereld van Coca Cola’s Christmas zou transporten.

Het concept

We hebben een Coca-Cola Christmas VR Experience gecreëerd waarbij virtual reality en fysieke beweging samenkomen om de ultieme kerstervaring te creëren. Stap in de slee achter op een van de vrachtwagens, zet een virtual reality-headset op en maak een reis door het winterwonderland.

De executie

De Noordpool

De ervaring neemt je mee op een reis door de geboorteplaats van de kerstman, de Noordpool. De rendieren van de kerstman trekken je mee over het noorderlicht en overzien het prachtige winterse landschap.
De iconische Coca COal trucks passeren onder je door en kerstbomen lichten op als de slee voorbij komt.

In beweging

De virtuele reis wordt naar een hoger niveau gebracht met behulp van een bewegingsplatform, dat op twee assen beweegt om de gebruiker het gevoel van vliegen te geven. Dit gevoel wordt versterkt door een blazende lucht in de gezichten van de gebruikers.

Het motion platform, het luchtapparaat en de headsets zijn verbonden met dezelfde computer die het synchroniseert met één kanaal.
Dit gebeurt door het verzenden van tijdsignalen, zodat de computer weet welk onderdeel zich waar op de tijdlijn bevindt. Bij een afwijking wordt dit vervolgens direct gecorrigeerd.

De oplevering

De VR Experience reisde mee met de kersttruck. Samen bezochten ze tien verschillende locaties in heel Duitsland binnen één maand. Bezoekers stonden in de rij voor deze unieke ervaring. Het motion platform was bevestigd in een truck waardoor er vrijwel geen tijd nodig was voor het op-en afbouwen.

De resultaten

De VR-ervaring trok een enorm aantal mensen. Mensen, jong en oud, wachtten in de rij om een reis te maken naar de Noordpool. De reactie waren uitbundig en de attractie was het best bezocht van de meeste locaties die werden bezocht.

6 (1)@2x
Rectangle 3769@2x

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.