Baker Tilly

Industrie: Consultancy
Technologie: 360 Video
Toepassing: Rebranding

Vraag

Het accountancy-en consultancy netwerk Baker Tilly is in de afgelopen 20 jaar sterk gegroeid, waarbij elke nieuwe vestiging een lokale naam gebruikte. Zo  werd in Nederland de naam: Baker Tilly Berk gebruikt. Baker Tilly wilde dit veranderen en voerde daarom een rebranding uit om zo een uniforme uitstraling te creëren. De rebranding wilde zij door middel van VR introduceren aan hun Nederlandse medewerkers. Maar hoe konden ze  dit doen?

“Een 360° video vol metaforen om medewerkers kennis te laten maken met de nieuwe Baker Tilly”

Oplossing

Voor de interne launch is er een 360° video gecreëerd. Deze moest aanvoelen als een reis naar de toekomst waar de medewerkers onderweg leerde over de verandering van de visuele identiteit en de merkbelofte van Baker Tilly. De 360° video begint bij een boom met allemaal vertakkingen, die staan voor de diverse disciplines van het bedrijf. Vervolgens waaien bladeren de medewerker naar de volgende ruimte, dit staat voor de normen en waarden die worden meegenomen. Het nieuwe nieuwe logo van Baker Tilly verschijnt en de principes waar het bedrijf voor staat worden met andere metaforen laten zien.  De 360° video nam op deze manier de medewerker mee vanaf de ‘roots’ van het bedrijf tot aan de hedendaagse slogan ‘Now, for tomorrow’.

De 360° video werd op 14 verschillende locaties van Baker Tilly laten zien aan in totaal 1000 medewerkers. De 360° video kon in VR worden bekeken door de levering van cardboards die geheel in de nieuwe stijl van Baker Tilly waren gedrukt.

Resultaat

Medewerkers waren enthousiast over de manier waarop de rebranding aan hen werd geïntroduceerd. De 360° video leerden hen over de waarden en doelstellingen van het bedrijf om de nieuwe slogan ‘Now, for tomorrow’ te kunnen navolgen.

 

 

Heeft u ook een uitdaging voor ons team?

Neem contact op!