Adidas x Deerupt


Klant: Adidas Originals x Foot Locker
Agency: JamJam Creative
Category: WebVR
Project date: mei 2018
Project: Link


De vraag

Adidas lanceerde een immersive campagne om het nieuwe model schoen met de naam “Deerupt” bij het publiek te introduceren. Voor de speciaal ontworpen website was ook al een augmented reality ervaring gemaakt. In samenwerking met Foot Locker wilde Adidas Originals ook graag een VR-presentatie ontwikkelen, zodat daarmee alle facetten van ‘immersive media’ benut konden worden.

 

 

 

 

 

 

De oplossing

Consumenten konden aan de hand van de online campagne een VR-cardboard winnen, compleet bedrukt in de Foot Locker x Deerupt huisstijl. Op het cardboard stond een link gedrukt dat verwees naar de VR-ervaring.

Om de actie zo toegankelijk mogelijk te maken, gingen we opzoek naar een eenvoudige manier om de ervaring te bekijken. Een applicatie viel daarbij al gauw af. In samenwerking met JamJam werd een WebVR campagne ontwikkeld dat het mogelijk maakte om de experience met ieder soort smartphone of tablet te bekijken.

 

De executie

Om de actie onder de aandacht te brengen werden diverse berichten gedeeld op de Foot Locker Facebookpagina. Participanten konden een code te kraken om het cardboard te winnen.

 

 

 

 

 

 

 

 

De techniek

Met de WebVR technologie kun je in elke browser VR-presentaties bekijken. Hiermee wordt de noodzaak om een losse app te installeren weggenomen. De browser herkent direct de specificaties van het apparaat en past daar de instellingen op aan.

 

 

 

 

 

Heeft u ook een uitdaging voor ons VR team?

Neem contact op!