Communicatiekoning(in)

Marketing job bij internationaal VR / AR Agency

Wij zijn een full service VR/AR agency dat vol passie werkt aan de toekomst van immersive media. Samen met onze klanten ontwikkelen wij innovatie concepten die de grenzen verleggen van wat mogelijk is.

Sinds onze oprichting 3 jaar geleden zijn wij uitgegroeid tot 25 medewerkers met continue versterking van 5 stagiaires. Daarnaast worden wij geholpen door een leger aan parttimers en freelancers.  De energie en drive is hoog met een gemiddelde leeftijd van 25 jaar. Dit komt tot uiting in de  sfeer en gedrevenheid op ons prachtige kantoor in Utrecht.

Wat wij doen

Wij maken 360 graden video’s. Van een kijkje op een koffieplantage in Afrika naar een modeshow in de Italiaanse bergen tot een shoot in een Marokkaanse Hammam. Met onze apps bestuur je een graafmachine, bekijk je de nieuwste Adidas sneaker of speel je een honkbal game. Allemaal met de nieuwste technieken op het gebied van virtual-en augmented reality.

 

Onze event afdeling helpt jaarlijks bij honderden events. Van kleine workshops tot presentaties voor honderden tegelijk. Wij vermarkten een aantal producten; applicaties voor games, educatie en events. Deze verkopen wij op licentiebasis en worden steeds belangrijker. Wij werken veel samen met marketing-en event agencies en hebben vestigingen in Duitsland & China.

Wat ga je doen?

Als communicatiekoning(in) ben jij degene die de wereld gaat vertellen over deze vette projecten, klanten en producten.  Je werkt met collega’s én klanten om ons werk en bedrijf in de schijnwerpers te zetten. Je communiceert over onze reis naar Afrika, het event in New York en onze nieuwe Escape Room VR game. Dit doe je met o.a. portfolio items, video reportages, interviews met klanten en verslagen van events.

Je ontwikkelt de communicatiemiddelen, schrijft de teksten en bedenkt een multi- channel strategie. Hiervoor zet je communicatiekanalen zoals onze websites, LinkedIn, Facebook en onze maandelijkse nieuwsbrief in.

Hoe ziet je team eruit?
Het marketing team heeft een belangrijke rol maar is momenteel het kleinste team. Je zult nauw samenwerken met de CMO en co-founder Tim.  Hij draagt samen met de andere eigenaren zorg voor de strategie en richt zich voornamelijk op de online marketing. Elk half jaar krijg je een nieuwe stagiair onder je. Met het het oog op onze internationale groei zal ook het marketingteam snel groter worden.

Je beweegt je als communicatiekoning(in) continue tussen de verschillende afdelingen om input te krijgen.  Contact met onze eindklanten en bureaus is ook erg belangrijke voor het uitlichten van de samenwerkingen. Voor foto’s, video’s en andere communicatiemateriaal kun je bij intern terecht of maak je gebruik van ons netwerk van freelancers.

Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een ambitieuze en zelfstandige collega die graag binnen een jong team werkt. Iemand die zijn of haar mannetje staat, input uit de organisatie durft te halen en zelf met nieuwe ideeën komt.

Wat wij vragen

  • Relevante studie (communicatie/media) met max 1-2 jaar werkervaring
  • Oog voor beeld,  gevoel voor woord en liefde voor nieuwe technologie
  • Flexibel, zelfstandig, gedreven en goedlachs

Wat bieden wij?

  • Werken met virtual-en augmented reality op wereldniveau
  • Een hardwerkend, hecht team met torenhoge ambitie
  • All round communicatie; brand, content, social- en event marketing.

Jouw reactie: Ben je enthousiast?
Stuur je CV + korte motivatie naar tim@vrowl.nl