Hoe gebruik je virtual reality voor training van verkooppersoneel en onderzoek en ontwikkeling

VR training voor verkoopmedewerkers

Collega’s die samenwerken, staan ​​voor andere uitdagingen dan werknemers die de taak hebben om producten aan klanten te verkopen. Voor het oefenen van persoonlijke interactie wordt vaak de inefficiënte ‘trial and error’ methode gebruikt. Deze methode kan extreem duur zijn, vooral als het bedrijf door deze vorm van training grote orders misloopt.

Met vr training kunnen verkoopmedewerkers sneller en effectiever worden opgeleid om met klanten te praten. Dit kan in de vorm van digitale personages of via video opnames van acteurs, afhankelijk van het type interactie dat nodig is. Deze vr training kan via vele VR brillen, zoals de Oculus Go kopen, afgespeeld worden.

Zo werd winkelpersoneel in Amerika voorbereid op de “Black Friday” verkoop via een vr training. Omdat er op deze dag veel meer klanten zijn dan normaal, is het erg belangrijk dat al het personeel op elkaar is afgestemd en voorbereid. Als je een bedrijf bent met honderden vestigingen, kan dit een monumentale taak zijn.

Vanwege deze situaties zijn vr trainingen ontwikkeld die verkopers leren omgaan met klanten en hoe ze beter kunnen samenwerken om een ​​hogere omzet te behalen. Dit zou bijna onmogelijk te bereiken zijn met conventionele training.

VR voor onderzoek en ontwikkeling

Bij het ontwikkelen van producten en diensten moet een aantal tests worden doorstaan. Door onderzoek en ontwikkeling in een virtuele omgeving uit te voeren, kan veel tijd en geld bespaard worden.

Door gebruik te maken van internet is het voor collega’s die verspreid zijn over verschillende locaties mogelijk om mee te werken aan de ontwikkeling van een product of dienst. Ontwerpen worden via de cloud beschikbaar gesteld en vervolgens toegankelijk gemaakt voor het hele team. Hier kun je tegelijkertijd of één voor één in werken, afhankelijk van het proces en de toepassing.

In de auto industrie wordt virtual reality vaak gebruikt voor prototyping. Auto’s zijn driedimensionale objecten die eerder met kleimodellen werden gevisualiseerd. Het is nu mogelijk om een ​​3D-model op ware grootte in een kamer te plaatsen terwijl een ontwerper er omheen kan lopen.

Zo wordt er direct duidelijk waar er nog verbeterpunten zijn, waardoor het aantal ontwikkelstappen sterk afneemt en het proces wordt versneld. Het ontwerpen van 3D-objecten in een 2D-omgeving zoals een computer monitor biedt niet altijd het inzicht dat nodig is voor productontwikkeling, waardoor virtual reality de gemakkelijkste oplossing is.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.